Misfornøyd med reparasjon av bilen?

Er du ikke fornøyd med arbeid utført på bilen din kan du klage. Under finner du en oversikt over de mest vanlige klageårsakene og eksempler

  • For eksempel ved en løs registerreim som ryker kort tid etter verkstedbesøket.

  • For eksempel reparasjoner som er uhensiktsmessig dyre i forhold til bilens verdi.

  • Alle deler et verksted benytter på din bil har en reklamasjonsgaranti på minimum 3. år.

  • Bruker verkstedet deler som ikke er godkjent på din bil kan dette være grunnlag for en klage.

  • Ved visse reparasjoner kan det være i kundens gunst at verkstedet gjør tilleggsarbeid som ført blir synlig når noe er demontert. Har ikke verkstedet gjort dette, er det å betrakte som en potensiell klagesak.

Gjentatte besøk grunnet feilmontering eller dårlig håndverk

Fører ikke tjenestene til ønsket resultat for eksempel på grunn av at det har blitt skiftet feil del, og bilen må inn på gjentatte besøk for å rette opp/gjennomføre ny reparasjon er du ikke forpliktet til å betale for begge verkstedbesøkene.